- Menu podmiotowe
- Kompetencje jednostki
- Regulamin organizacyjny
Regulamin organizacyjny
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
CENTRALNEGO MUZEUM JEŃCÓW WOJENNYCH W ŁAMBINOWICACH-OPOLU
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Regulamin organizacyjny Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu zwany dalej regulaminem, określa:
1) zasady kierowania Muzeum,
2) strukturę wewnętrzną Muzeum,
3) zakres działania komórek organizacyjnych Muzeum.
2. Postanowienia regulaminu odnoszą się do wszystkich komórek organizacyjnych utworzonych w Centralnym Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu.
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1. Muzeum – rozumie się przez to Centralne Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu,
2. komórce organizacyjnej – rozumie się przez to dział statutowy lub sekcję Muzeum, powołane do realizacji zakresu zadań wydzielonych ze względu na szczególny przedmiot ich działania,
3. stanowisku samodzielnym – rozumie się przez to osobę bezpośrednio podlegającą dyrektorowi Muzeum,
4. Miejscu Pamięci Narodowej w Łambinowicach – rozumie się przez to tereny poobozowe i cmentarze wojenne w Łambinowicach.
§ 3
Muzeum może posługiwać się skróconą nazwą – CMJW w Łambinowicach-Opolu lub CMJW.
§ 4
Muzeum realizuje zadania określone w obowiązujących przepisach prawa oraz w jego statucie.
§ 5
1. Muzeum zarządzane jest przez dyrektora, którego powołuje i odwołuje Zarząd Województwa Opolskiego na zasadach i w trybie przewidzianym w obowiązujących przepisach.
2. Dyrektor kieruje Muzeum przy pomocy zastępcy dyrektora. Nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z zastępcą dyrektora należy do dyrektora Muzeum, po uzyskaniu akceptacji Zarządu Województwa Opolskiego.
§ 6
1. Dyrektor zarządza działalnością Muzeum, reprezentuje je na zewnątrz i odpowiada za jego mienie.
2. Do zakresu działania dyrektora Muzeum należy w szczególności:
1) kierownictwo w sprawach działalności podstawowej, finansowej i administracyjnej Muzeum,
2) nadzór nad zbiorami i ich ewidencjonowaniem oraz majątkiem Muzeum,
3) przedstawianie właściwym organom nadzoru i upoważnionym instytucjom planów rzeczowych i finansowych, sprawozdań oraz wniosków finansowo-inwestycyjnych,
4) nadzór nad działalnością wydawniczą Muzeum,
5) wydawanie zarządzeń, regulaminów, instrukcji i wytycznych,
6) wykonywanie zadań z zakresu kontroli zarządczej,
7) racjonalne i efektywne gospodarowanie posiadanymi środkami finansowymi i materialnymi,
8) zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami Muzeum oraz podejmowanie decyzji wynikających ze stosunku pracy,
9) stwarzanie warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
10) udzielanie wszelkich informacji Zarządowi Województwa Opolskiego,
11) udzielanie pełnomocnictw i upoważnień,
12) dyrektor może tworzyć zespoły zadaniowe spośród pracowników Muzeum oraz wyznaczyć ich koordynatora.
3. Do zakresu działań zastępcy dyrektora należy:
1) opracowywanie – wspólnie z dyrektorem – długofalowych programów i rocznych planów pracy Muzeum,
2) nadzór nad pracą Działu Naukowego, Działu Edukacji i Wystaw, Archiwum oraz Działu Zbiorów i Konserwacji,
3) koordynacja pracy działów merytorycznych z pozostałymi komórkami,
4) systematyczna kontrola stopnia realizacji zadań przez działy merytoryczne i ich ocena,
5) reprezentowanie Muzeum na zewnątrz z upoważnienia dyrektora oraz zastępowanie go w czasie jego nieobecności we wszystkich sprawach związanych ze statutową działalnością Muzeum.
4. Główny księgowy, pełniący jednocześnie funkcję kierownika Działu Finansowego, prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawach o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, rachunkowości, o finansach publicznych, a także w innych obowiązujących przepisach. Podlega bezpośrednio dyrektorowi Muzeum.
5. Główny księgowy w szczególności odpowiada za:
1) prawidłową gospodarkę finansową Muzeum,
2) prowadzenie rachunkowości Muzeum,
3) opracowywanie planów, sprawozdań i analiz finansowych,
4) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
5) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
6) dokonywanie wstępnej kontroli finansowej umów cywilno-prawnych,
7) współdziałanie ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego gospodarowania i dokumentowania działań gospodarczych oraz inwentaryzowania składników majątkowych Muzeum, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§ 7
1. Na czele komórek organizacyjnych stoją kierownicy działów lub koordynator sekcji, którzy kierują ich działalnością i są za nią odpowiedzialni przed dyrektorem.
2. Do zadań kierowników i koordynatora sekcji w zakresie działalności podległych im działów i sekcji, należy w szczególności:
1) opracowywanie planów, strategii, analiz bieżących i długoterminowych oraz ich wdrażanie i czuwanie nad realizacją,
2) przygotowywanie sprawozdań, raportów z realizacji planów i strategii,
3) analiza ryzyk planowanych i realizowanych zadań oraz podejmowanie działań zaradczych w celu ich minimalizacji,
4) ustalenie najskuteczniejszych środków działania, form i metod pracy oraz ich wdrażanie,
5) nadzór nad pracą podległych pracowników, w tym:
a) organizowanie pracy oraz jej kontrola i ocena w celu osiągnięcia jak najlepszych efektów,
b) prowadzenie dokumentacji, związanej z pracą komórki organizacyjnej,
c) kontrola dyscypliny pracy,
d) sporządzanie zakresów czynności,
e) udzielanie porad i instruktażu,
f) aktywizowanie pracowników do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
6) sprawowanie kontroli wewnętrznej,
7) załatwianie spraw pracowniczych, takich jak:
a) wnioskowanie w sprawie przyjmowania, awansowania, zwalniania, premiowania i nagradzania,
b) opiniowanie wniosków pracowników w sprawach urlopowych,
8) współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi,
9) uczestnictwo w pracach kolegium doradczego i zespołach problemowych,
10) wykonywanie oraz czuwanie nad właściwym wykonywaniem zarządzeń dyrektora Muzeum.
Rozdział II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA
§ 8
1. W skład Muzeum wchodzą komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska, które używają następujących symboli:
1) Dział Naukowy – I
2) Dział Edukacji i Wystaw – II
3) Archiwum – III
4) Dział Zbiorów i Konserwacji – IV
5) Dział Finansowy – V
6) Dział Administracyjno-Gospodarczy – VI
7) Sekcja Komunikacji i Wizerunku – VII
8) Radca prawny lub adwokat – VIII
9) Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych – IX
2. Liczbę etatów i rodzaje grup pracowniczych w poszczególnych komórkach organizacyjnych na każdy rok kalendarzowy ustala dyrektor w drodze odrębnego zarządzenia.
3. Strukturę organizacyjną Muzeum obrazuje schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
4. W Muzeum działa kolegium jako organ doradczy dyrektora.
5. Skład personalny kolegium i zasady działania określone są w odrębnym zarządzeniu dyrektora.
6. Przy Muzeum działa Rada Muzeum, w zakresie i na zasadach określonych w art. 11 ustawy o muzeach z dnia 21 listopada 1996 roku (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r., poz. 987 z późń. zm.) oraz § 10 statutu Muzeum i uchwalonym przez nią regulaminie.
Rozdział III
ZAKRES DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
§ 9
Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych i stanowisk samodzielnych, w zakresie należącym do ich właściwości, należy w szczególności:
1) planowanie, inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych, merytorycznych i promocyjnych, zapewniających najskuteczniejszą realizację przypisanych zadań,
2) wzajemna współpraca,
3) udział w działalności wydawniczej Muzeum,
4) współdziałanie z różnymi urzędami, instytucjami, organizacjami i innymi podmiotami w celu realizacji zadań statutowych,
5) sprawowanie opieki merytorycznej nad wolontariuszami,
6) podejmowanie i organizowanie niezbędnych przedsięwzięć, służących ochronie mienia Muzeum,
7) obowiązek zachowania tajemnicy państwowej i służbowej,
8) stosowanie się do obowiązujących zarządzeń dyrektora Muzeum.
§ 10
Dział Naukowy w szczególności:
1) inicjuje, organizuje i koordynuje wielokierunkowe badania naukowe zgodnie ze statutem Muzeum:
a) opracowuje długofalowe zespołowe i indywidualne projekty badawcze, dotyczące problematyki jenieckiej oraz je realizuje,
b) gromadzi dokumentację naukową poprzez krajowe i zagraniczne kwerendy archiwalne oraz biblioteczne,
c) prezentuje wyniki badań w różnorodnych formach,
2) planuje i koordynuje działalność wydawniczą:
a) publikuje wyniki badań naukowych własnych, a także efekty pracy historyków z innych ośrodków badawczych w publikacjach zwartych i periodykach, których wydawcą bądź współwydawcą jest Muzeum,
b) przygotowuje do druku źródła historyczne w wydawnictwach Muzeum oraz poza nim,
c) przygotowuje i wydaje albumy, katalogi, informatory, przewodniki, wydawnictwa okazjonalne itp., dotyczące problematyki jenieckiej oraz działalności Muzeum,
3) współpracuje z krajowymi i zagranicznymi środowiskami naukowymi, oświatowymi i kulturalnymi, zajmującymi się problematyką wojskową, jeniecką i martyrologiczną:
a) rozwija kontakty naukowe z pokrewnymi instytucjami i placówkami,
b) prowadzi wymianę dorobku naukowego i publikacyjnego oraz doświadczeń w działalności naukowo-badawczej w zakresie problematyki jenieckiej i ogólnohistorycznej,
c) organizuje lub współorganizuje konferencje, sesje, seminaria itp.,
4) sprawuje nadzór merytoryczny nad wystawami stałymi i czasowymi Muzeum oraz Miejscem Pamięci Narodowej w Łambinowicach,
5) uczestniczy w działalności wystawienniczej i edukacyjnej Muzeum oraz w obsłudze zwiedzających,
6) udziela informacji naukowej,
7) utrzymuje kontakt z krajowymi i zagranicznymi środowiskami jenieckimi i kombatanckimi.
§ 11
Dział Edukacji i Wystaw w szczególności:
1) planuje, organizuje i koordynuje działalność edukacyjną zgodnie ze statutem Muzeum,
2) przygotowuje materiały edukacyjne,
3) organizuje sesje i seminaria dla nauczycieli i innych osób zainteresowanych edukacją w muzeum,
4) uczestniczy w spotkaniach naukowych o charakterze edukacyjnym,
5) inicjuje i tworzy wystawy stałe i czasowe Muzeum,
6) organizuje obsługę zwiedzających Muzeum i Miejsce Pamięci Narodowej w Łambinowicach oraz prowadzi ich ewidencję,
7) organizuje ruch czasowych wystaw własnych i obcych,
8) współpracuje z Działem Zbiorów i Konserwacji oraz Archiwum w zakresie opieki nad ekspozycjami,
9) organizuje uroczystości rocznicowe w Muzeum i Miejscu Pamięci Narodowej w Łambinowicach,
10) sprawuje opiekę merytoryczną nad Miejscem Pamięci Narodowej w Łambinowicach,
11) prowadzi sprzedaż wydawnictw i materiałów promocyjnych Muzeum.
§ 12
Archiwum w szczególności:
1) gromadzi materiały archiwalne (archiwalia) zgodnie ze statutem Muzeum,
2) inwentaryzuje, opracowuje zbiory pod względem archiwalnym,
3) przechowuje archiwalia w warunkach zapewniających im właściwy stan zachowania,
4) organizuje konserwację i digitalizację archiwaliów,
5) udostępnia archiwalia do celów naukowych, wystawienniczych, edukacyjnych, na potrzeby byłych jeńców wojennych i ich rodzin,
6) udziela informacji archiwalnej, w tym realizuje kwerendy archiwalne,
7) na podstawie zasobu archiwalnego muzeum tworzy bazy danych i zarządza nimi,
8) prowadzi i rozbudowuje specjalistyczną bibliotekę,
9) prowadzi archiwum zakładowe,
10) uczestniczy w spotkaniach naukowych, dotyczących archiwaliów,
11) współpracuje z działami Edukacji i Wystaw oraz Zbiorów i Konserwacji w zakresie opieki nad archiwaliami, prezentowanymi na wystawach,
12) uczestniczy w działalności wystawienniczej, edukacyjnej, naukowej Muzeum i w obsłudze zwiedzających.
§ 13
Dział Zbiorów i Konserwacji w szczególności:
1) gromadzi muzealia artystyczne i historyczne, dotyczące funkcjonowania dwóch systemów jenieckich – niemieckiego i radzieckiego w latach II wojny światowej, zwłaszcza losów polskich jeńców wojennych w tych systemach, a także polskich żołnierzy internowanych w krajach neutralnych oraz dziejów obozów w Lamsdorf/Łambinowicach na ich tle historycznym,
2) inwentaryzuje i opracowuje zbiory pod względem naukowym,
3) na podstawie zbiorów muzeum tworzy bazy danych i zarządza nimi,
4) przechowuje muzealia w warunkach, zapewniających im właściwy stan zachowania,
5) organizuje i realizuje zabiegi profilaktyczne, prace konserwatorskie i digitalizacyjne zbiorów,
6) udostępnia muzealia do celów naukowych, wystawienniczych, edukacyjnych, na potrzeby byłych jeńców wojennych i ich rodzin,
7) uczestniczy w spotkaniach naukowych, dotyczących zbiorów,
8) współpracuje z Działem Edukacji i Wystaw oraz Archiwum w zakresie opieki nad zbiorami, prezentowanymi na wystawach,
9) sprawuje opiekę merytoryczną nad Miejscem Pamięci Narodowej w Łambinowicach,
10) prowadzi dokumentację pozostałości zabudowy obozowej,
11) inicjuje i organizuje prace porządkowe i konserwatorskie na terenie po Stalagu 318/VIII F (344) Lamsdorf oraz muzeum w Łambinowicach. Działania te podejmuje w ścisłej współpracy z Działem Administracyjno-Gospodarczym,
12) we współpracy z Działem Administracyjno-Gospodarczym utrzymuje w Łambino-wicach w stałej sprawności sprzęt transportowy i prowadzi jego niezbędną dokumentację,
13) prowadzi ewidencję i sprzedaż wydawnictw oraz materiałów promocyjnych Muzeum,
14) uczestniczy w działalności wystawienniczej, edukacyjnej, naukowej Muzeum i w obsłudze zwiedzających.
§ 14
Dział Finansowy w szczególności:
1) prowadzi księgowość w oparciu o zakładowy plan kont,
2) nalicza, ewidencjonuje, rozlicza wynagrodzenia osobowe i bezosobowe, podatki i składki na ubezpieczenia społeczne,
3) gospodaruje środkami finansowymi w kasie i na rachunkach bankowych,
4) terminowo reguluje należności i zobowiązania,
5) kontroluje pod względem formalnym i rachunkowym dokumenty, dotyczące operacji gospodarczych i finansowych,
6) prowadzi rejestry sprzedaży i zakupów na potrzeby rozliczenia podatku VAT z Urzędem Skarbowym,
7) przygotowuje dane do analiz, planów i sprawozdań,
8) prowadzi ewidencję druków ścisłego zarachowania,
9) nalicza odpisy Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i realizuje wydatki w ramach przyjętego planu,
10) rozlicza inwentaryzacje.
§ 15
Dział Administracyjno-Gospodarczy w szczególności:
1) w zakresie spraw organizacyjnych:
a) sporządza projekty dokumentów, wprowadzających wewnętrzny porządek organizacyjny oraz czuwa nad wdrażaniem ich treści i skuteczną realizacją,
b) przygotowuje informacje o wydawanych aktach prawnych i gromadzi je,
2) w zakresie spraw administracyjno-kancelaryjnych:
a) przyjmuje interesantów oraz prowadzi korespondencję,
b) prowadzi rejestry oraz spis spraw obowiązujących w Muzeum i przechowuje akta,
3) w zakresie polityki kadrowej i spraw pracowniczych:
a) prowadzi akta osobowe oraz sporządza potrzebne dokumenty,
b) prowadzi ewidencję zatrudnienia,
c) prowadzi ewidencję czasu pracy i egzekwuje jego przestrzeganie,
d) zapewnia właściwe warunki BHP,
e) organizuje okresowe badania lekarskie,
4) w zakresie spraw techniczno-gospodarczych i remontowo-budowlanych:
a) zapewnia, koordynuje i monitoruje właściwy stan techniczny obiektów oraz terenu Muzeum. W Łambinowicach w tym zakresie współpracuje z Działem Zbiorów i Konserwacji,
b) inicjuje, organizuje, koordynuje oraz nadzoruje prace porządkowe i remontowo-budowlane. W Łambinowicach w tym zakresie współpracuje z Działem Zbiorów i Konserwacji,
c) utrzymuje w stałej sprawności sprzęt transportowy i prowadzi jego niezbędną dokumentację. Działania te w Łambinowicach są prowadzone we współpracy z Działem Zbiorów i Konserwacji,
d) zapewnia niezbędne materiały biurowe i sprzęt gospodarczy dla wszystkich komórek organizacyjnych oraz organizuje zaopatrzenie w tym zakresie,
e) organizuje i realizuje wszystkie zadania w zakresie ochrony przeciwwłamaniowej i przeciwpożarowej,
f) prowadzi obsługę techniczno-gospodarczą spotkań organizowanych przez Muzeum,
g) prowadzi obsługę organizacyjną Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
5) prowadzi ewidencję i sprzedaż wydawnictw oraz materiałów promocyjnych,
6) prowadzi ewidencję środków trwałych wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
7) nadzoruje przestrzeganie przez poszczególne komórki organizacyjne procedury udzielania zamówień publicznych,
8) koordynuje pozyskiwanie funduszy ze środków zewnętrznych na działalność statutową Muzeum,
9) odpowiada za bezpieczeństwo i majątek Muzeum, a także bezpieczeństwo informacji oraz bezpieczeństwo osób, przebywających na jego terenie.
§ 16
Sekcja Komunikacji i Wizerunku w szczególności:
1) inicjuje i realizuje działania związane z kreowaniem wizerunku Muzeum,
2) koordynuje promocję Muzeum w mediach,
3) odpowiada za kontakty z mediami, śledzi informacje medialne dotyczące Muzeum i archiwizuje je,
4) koordynuje przygotowanie i upowszechnianie materiałów promocyjnych Muzeum,
5) współpracuje w organizacji działalności edukacyjnej i wystawienniczej Muzeum oraz w obsłudze zwiedzających,
6) współtworzy strategiczne dla Muzeum bazy adresowe,
7) organizuje i koordynuje pracę wolontariuszy w Muzeum,
8) śledzi rozwój technologii i rozwiązań informatycznych oraz planuje rozwój informatyczny Muzeum,
9) prowadzi obsługę techniczną Muzeum pod kątem oprogramowania, sprzętu komputerowego oraz sieci wewnętrznej i internetowej,
10) organizuje zakup specjalistycznego sprzętu komputerowego, elektronicznego i cyfrowego oraz oprogramowania,
11) koordynuje prace informatyczne wykonywane w ramach wieloletnich projektów.
§ 17
Do zadań pracowników na samodzielnych stanowiskach należy:
1) radca prawny: świadczenie pomocy prawnej, a w szczególności udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii prawnych, opracowanie projektów aktów prawnych oraz występowanie przed sądami i urzędami (ustawa z 6 lipca 1982 o radcach prawnych, tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 z późn. zm.).
2) pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych zgodnie z ustawą 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jedn.: Dz. U. 2010 r. Nr 182, poz. 1228), pełnomocnik odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji.
Rozdział IV
PLANOWANIE PRACY
§ 18
1. Muzeum realizuje zadania w oparciu o roczne plany pracy, które są częścią planów wieloletnich.
2. Poszczególne komórki organizacyjne i samodzielni pracownicy Muzeum wykonują zadania w oparciu o roczne plany pracy Muzeum, które opiniuje Rada Muzeum.
3. Kierownicy, koordynator sekcji oraz samodzielni pracownicy odpowiadają za realizację zadań wynikających z planów – każdy w zakresie swoich kompetencji – i zobowiązani są do dokonywania półrocznej i rocznej oceny ich wykonania.
Rozdział V
PODPISYWANIE PISM
§ 19
1. Do podpisywania pism oraz składania oświadczeń woli w imieniu Muzeum uprawniony jest dyrektor.
2. Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Muzeum uprawniony jest dyrektor.
3. Dyrektor może ustanowić pełnomocników do dokonywania określonych czynności prawnych w imieniu Muzeum, określając zakres pełnomocnictwa.
4. Zastępca dyrektora, kierownicy i koordynator sekcji uprawnieni są do podpisywania pism i korespondencji:
1) informacyjnych, z wyjątkiem stanowiących tajemnicę państwową lub służbową,
2) nieposiadających charakteru decyzji,
3) wynikających z zarządzeń, poleceń i decyzji dyrektora.
5. Dyrektor może upoważnić innego pracownika do podpisywania pism i korespondencji, o których mowa w ust. 4.
Rozdział VI
UDZIELANIE INFORMACJI
§ 20
Pracownicy zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej i państwowej w czasie trwania stosunku pracy, jak i po jego ustaniu.
§ 21
1. Prawo udzielania informacji na zewnątrz przysługuje dyrektorowi lub zastępcy dyrektora, zaś o pracy poszczególnych komórek – ich kierownikom, po uprzednim uzgodnieniu z dyrektorem.
2. Dyrektor może upoważnić innego pracownika Muzeum do udzielania informacji, o których mowa w ust. 1.
§ 22
Postępowanie w sprawach tajnych i poufnych normują właściwe przepisy.
Rozdział VII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23
1. Zasady obiegu dokumentów i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych określa instrukcja kancelaryjna, ustalona odrębnym zarządzeniem dyrektora.
2. W Muzeum obowiązuje bezdziennikowy system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt.
§ 24
1. Zasady przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków reguluje odrębne zarządzenie dyrektora.
2. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Dział Administracyjno-Gospodarczy.
§ 25
Zasady planowania i przeprowadzania kontroli zarządczej określa regulamin, ustalony zarządzeniem dyrektora.
§ 26
1. Obieg dokumentów i dowodów księgowych określa instrukcja, ustalona zarządzeniem dyrektora.
2. W Muzeum obowiązuje zakładowy plan kont, wprowadzony odrębnym zarządzeniem dyrektora.
3. W Muzeum obowiązują zasady przeprowadzania inwentaryzacji składników majątkowych, określone zarządzeniem dyrektora.
4. W zakresie dokonywania zakupów i gospodarowania majątkiem Muzeum, obowiązują – na podstawie odrębnych zarządzeń dyrektora – zasady udzielania przez Muzeum zamówień publicznych, zasady gospodarowania zasobami magazynowymi, zasady korzystania z urządzeń technicznych i środków transportu, zasady korzystania z pokojów gościnnych.
§ 27
1. W Muzeum obowiązują – na podstawie odrębnych zarządzeń dyrektora – unormowania, dotyczące spraw pracowniczych z zakresu ich zatrudniania i wynagradzania.
2. Do unormowań, o których mowa w ust. 1, należą: regulamin pracy i regulamin wynagradzania.
3. W Muzeum obowiązują – na podstawie odrębnych zarządzeń dyrektora – zasady gospodarowania Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
§ 28
1. Zakres i warunki bezpieczeństwa zbiorów muzealnych oraz mienia Muzeum określone są unormowaniami wewnętrznymi.
2. Do unormowań, o których mowa w ust. 1 należą: Plan ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych, zasady zabezpieczenia zbiorów muzealnych i mienia Muzeum przed zniszczeniem i kradzieżą, Plan ochrony Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych Łambinowicach-Opolu oraz Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego Muzeum Jeńców Wojennych.
§ 29
W Muzeum obowiązują zasady udostępniania Muzeum dla zwiedzających, określone zarządzeniem dyrektora.
§ 30
1. W Muzeum obowiązują procedury postępowania z zabytkami ruchomymi (przenoszenie, magazynowanie, zabezpieczanie), określone zrządzeniem dyrektora.
2. W Muzeum obowiązują zasady przejmowania i ewidencjonowania dóbr kultury (zabytków), określone odrębnym zarządzeniem dyrektora.
Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego
Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych
w Łambinowicach-Opolu
Schemat organizacyjny Centralnego Muzeum Jeńców Wojennych w Łambinowicach-Opolu
Pobierz: